אבודים בטוקיו-2003-Lost in Translation

סופיה קופולה מציעה בסרטהאבודים בטוקיו את הפרשנות המעניינת שלה לתופעת הניכור והבדידות שמציע עולם התרבות המערבי המודרני.

בעולם שבו יש הכל מהכול, יש מעט מאד יחסי אנוש, רגש אכפתיות ואמפטיה של ממש.
דרך סיפור של שחקן קולנוע ששיא תהילתו כבר מאחוריו ה"מחלטר" בפרסומת בשוק היפני לצורך פרנסה, מביאה קופולה את מסעו של היחיד הבודד למצוא נחמה של ממש לזרות ולניכור חייו באמצעה של העיר האורבנית ההומה בעולם, טוקיו.

ביל מורי, הוא אחד משחקני הקולנוע העצמאיים המוערכים ביותר בארצות הברית וכל הופעה קולנועית שלו נחשבת לחגיגה של ממש. התמימות והתסכול שהוא מציע הופכות את הופעתו בסרט הזה למשובחת במיוחד. סקרלט ג'והנסון היא הנערה התמימה והסרט הזה הוא ראשון בשורה של סרטים אשר הציגו את המעבר שעשתה מילדה לאישה, והציבו אותה בקדמת המפה של הקולנוע האמריקאי.

לקופולה עיין חדה וחוש עיצוב ויזואלי מהטובים שאפשר למצוא בקולנוע המערבי היום. היא משתמשת בטוקיו, על יופיה האורבני האוטופי משהו, בחוכמה של ממש. הבדידות עולה מן הסצינות הסתמיות לכאורה ומכל פריים אפשרי.

הגם שהמנוע העלילתי של הסרט איטי באופן מרגיז לעיתים, הרי שהסיפור, הבדידות האין סופית והעצב שאופף את החיים המודרנים מועצם דווקא מעצם השיטוט חסר המעש של גיבוריו בכאוטיות ובנכות הרגשית שאופפת את חייהם.

2 תגובות על הפוסט “אבודים בטוקיו-2003-Lost in Translation

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>