הבועה-2006-The Bubble

הסרט המצופה הזה על ידי הקהל היה הפרוייקט המדובר ביותר של איתן פוקס וגל אוחובסקי אחרי "ללכת על המים" וגם הוא לא איכזב בקופות הכרטיסים.

המעשיה התל אביבית המוגזמת או כפי שיוצריו כינו אותו בראיונות יחסי ציבור שונים "שיר אהבה לתל אביב" כלל גם ליין הביגוד בהשראת הסרט תחת מותג הבגדים "כאוס" ולמרות שאפשר היה להרגיש אמריקה למשך חמש דקות מן הבחינה השיווקית, הרי שהמוצר עצמו בעייתי במיוחד.

נדמה שיש איזו נוסחתיות מרגיזה בסרטים של הצמד פוקס-אוחובסקי שעובדת בחו"ל מצויין. להלן התמהיל: ערבים, יהודים, סיפור אהבה הומוסקסואלי, נופים, ציונות ומתיחות פוליטית, אם אפשר לתבל את הכל באנשים יפים זה לא מזיק.

נדמה מעל לכל שהבועה הוא הטלנובלה הקולנועית התל אביבית הראשונה ואולי בזה הישגו המרכזי. תל אביב של הבועה, לא רק שהיא מופרכת, היא לא ממש בנמצא.

פיגוע למרגלות מסעדת ארנה ואלה, סצינת השיא בסרט העקר הזה מספקת, כך נדמה, את ההסבר כולו.

האוטופיה הזו תחת מסווה עלילתי דל למדי, היא אכן בועה. והגם שצמד יוצריו כיוון מראש בשמו של הסרט לביקורות שתוטח בהם עם צאתו לאקרנים הרי שבסופו של עניין ודבר, חזון הערבים יהודים בואו נחייה כולנו ביחד ויאהבו אותנו מאד בחו"ל, לא משאיר רושם מיוחד.

המציאות העלילתית של הסרט, הרקע להתפתחויות שלו ובעיקר המסר שלו, אכן נראים ונשמעים מופרכים בדיוק כמו שמו של הסרט.

מבנה עלילתי מלודרמתי מהזן המעצבן, דיאלוגים חסרי משמעות ובעיקר יצירת סביבת מציאות על גבול הפנסטטי והמגוחך, הופכים את הבועה לסרט מעצבן למדי.

קשה לראות את המקום החשוב של הסרט הזה בתולדות הקולנוע הישראלי כמו שקל יותר להכיר בהצלחתו הקופתית. השיווק הסקסי שלו, נושאו[?], ההייפ התקשורתי הנכון וקבוצת השחקנים "הנכונה", כל אלו תרמו בסופו של דבר להצלחה הקופתית המכובדת שלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>