קזבלן-1973

אל תתפסו אותנו במילה, אבל אנחנו כמעט בטוחים שקזבלן היה ונשאר עד היום הסרט הישראלי המצליח ביותר בכל הזמנים ואם לא, אז נורית של ג'ורג' עובדיה הוא היחידי שיכול לתת לו פייט אמיתי.

המלודרמה שרקם מנחם גולן על נופיה של יפו היא המחזמר הישראלי המצליח ביותר בכל הזמנים ולוותה בפס קול שסחף את המדינה. השירים, והתמונות של קזבלן הם תעודות ברות הוכחה לכוחו הסוחף של הסרט מאז ועד היום.

על רקע עלילה באנלית של אהבתו של צ'חצ'ח ממוצא מרוקאי לבחורה אשכנזית, קזבלן נושא את התמה המרכזית של רוב סרטי הבורקס של שנות השבעים אבל הוא המצטיין שבהם בכנות שבו ובחוסר ההתייפיפות שלו, הוא מרגש כנה ואמיתי מאד.

נופיה האוטנתיים של יפו, וישראל של סוף שנות השישים ותחילת השבעים הם הגיבורים האמיתיים של הסרט כמו גם המוסיקה של דובי זלצר, עמוס אטינגר ואחרים.

גולן, במאי יעיל ביותר מצליח לייצר כאן מחזמר קצבי ישראלי מאד שהוא על גבול המבריק מבחינת התזמון שלו. השירים מופיעים בדיוק בזמן והגם שהסיפור כולו, מגוחך אולי ממרחק השנים הרי שיש לקזבלן חן אדיר שעומד במבחן הזמן, ואם כשיצא היה בידור עכשווי ומעודכן הרי שהיום הוא בידור נוסטאלגי משובח.

איפוא עוד תוכלו לראות את יהורם גאון, הזמיר הישראלי של שנות השבעים וכוכב קולנועי מוכח באותן שנים שפותח קופות שר בעוצמות שהראל סקאת יכול רק לחלום עליהן.

יש בקזבלן את כל מה שסרט צריך בשביל לקבל מעמד מיתולוגי, כוכבים נאים וצעירים, חובבי הטריוויה בארץ מצליחים לזהות שם כמעט כל שחקן שאחר כך פיתח קריירה כזו או אחרת. [האם ידעתם שאפילו מרגלית צנעני מזמררת בקולה הענוג שם במקהלה יפואית מאולתרת?], מנחם עיני, יזהר כהן, אפרת לביא ובקיצור כל טובי בחורינו ועוד מופיעים בסרט הזה בבגדים צמודים מדי וסטיילינג שלא היה עובר היום את התחנה המרכזית אבל בשנות השבעים הוא היה הכי ילדי הפרחים הישראלי שיכול להיות.

נוטים לרדת על מנחם גולן ולומר שהעשייה הקולנועית שלו התיישנה, אבל כשהיא היתה טובה, היא היתה עכשווית, מדוייקת וסוחפת.

קזבלן הוא אחת התעודות המצולמות הישראליות היפות ביותר למדינה שהשתנה מאד, ורק ככזה ערכו לא יסולא בפז.

לראות, לשיר וליהנות!

אל תתפסו אותנו במילה, אבל אנחנו כמעט בטוחים שקזבלן היה ונשאר עד היום הסרט הישראלי המצליח ביותר בכל הזמנים ואם לא, אז נורית של ג'ורג' עובדיה הוא היחידי שיכול לתת לו פייט אמיתי.

המלודרמה שרקם מנחם גולן על נופיה של יפו היא המחזמר הישראלי המצליח ביותר בכל הזמנים ולוותה בפס קול שסחף את המדינה. השירים, והתמונות של קזבלן הם תעודות ברות הוכחה לכוחו הסוחף של הסרט מאז ועד היום.

על רקע עלילה באנלית של אהבתו של צ'חצ'ח ממוצא מרוקאי לבחורה אשכנזית, קזבלן נושא את התמה המרכזית של רוב סרטי הבורקס של שנות השבעים אבל הוא המצטיין שבהם בכנות שבו ובחוסר ההתייפיפות שלו, הוא מרגש כנה ואמיתי מאד.

נופיה האוטנתיים של יפו, וישראל של סוף שנות השישים ותחילת השבעים הם הגיבורים האמיתיים של הסרט כמו גם המוסיקה של דובי זלצר, עמוס אטינגר ואחרים.

גולן, במאי יעיל ביותר מצליח לייצר כאן מחזמר קצבי ישראלי מאד שהוא על גבול המבריק מבחינת התזמון שלו. השירים מופיעים בדיוק בזמן והגם שהסיפור כולו, מגוחך אולי ממרחק השנים הרי שיש לקזבלן חן אדיר שעומד במבחן הזמן, ואם כשיצא היה בידור עכשווי ומעודכן הרי שהיום הוא בידור נוסטאלגי משובח.

איפוא עוד תוכלו לראות את יהורם גאון, הזמיר הישראלי של שנות השבעים וכוכב קולנועי מוכח באותן שנים שפותח קופות שר בעוצמות שהראל סקאת יכול רק לחלום עליהן.

יש בקזבלן את כל מה שסרט צריך בשביל לקבל מעמד מיתולוגי, כוכבים נאים וצעירים, חובבי הטריוויה בארץ מצליחים לזהות שם כמעט כל שחקן שאחר כך פיתח קריירה כזו או אחרת. [האם ידעתם שאפילו מרגלית צנעני מזמררת בקולה הענוג שם במקהלה יפואית מאולתרת?], מנחם עיני, יזהר כהן, אפרת לביא ובקיצור כל טובי בחורינו ועוד מופיעים בסרט הזה בבגדים צמודים מדי וסטיילינג שלא היה עובר היום את התחנה המרכזית אבל בשנות השבעים הוא היה הכי ילדי הפרחים הישראלי שיכול להיות.

נוטים לרדת על מנחם גולן ולומר שהעשייה הקולנועית שלו התיישנה, אבל כשהיא היתה טובה, היא היתה עכשווית, מדוייקת וסוחפת.

קזבלן הוא אחת התעודות המצולמות הישראליות היפות ביותר למדינה שהשתנה מאד, ורק ככזה ערכו לא יסולא בפז.

לראות, לשיר וליהנות!

2 תגובות על הפוסט “קזבלן-1973

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>