איזה מקום נפלא-2005

הסרט הקשה והנוקב הזה של אייל חלפון הוא גם אחד הסרטים היותר רגישים שתראו. "איזה מקום נפלא" מטפל בנושא העסקת עובדים זרים וניצול האחר והזר בישראל של שנות האלפיים באופן שלא ישאיר אתכם אדישים. אורי גבריאל במה שהוא ככל הנראה תפקיד חיייו.

מערכת היחסים בין בחורה ממוצא רוסי אשר נקלעת לזנות בכפייה בארץ לאחר חציית הגבול ממצריים לבין שובה טוב לב בגילומו של אורי גבריאל היא העומדת במרכז הסרט הקטן והנוגע ללב הזה.

תוך כדי ניסיון לחלץ את עצמה מן המציאות אליה נקלעה ולחזור ולהתאחד עם בנה מחדש ולעזוב את המקצוע אליו נקלעה כנגד רצונה נפרש אל מול הצופה תיאור יחודי של מציאות ישראלית עגומה מהזן שלא אוהבים לדבר עליה.

ישראל היא אחת המדינות בעלות הדירוג הגבוה ביותר בסחר בנשים בעולם ותופעת הזנות בכפייה בה רחבה הרבה יותר ממה שמקובל לחשוב.
רק על האומץ לעסוק בנושא המאד לא פופולארי הזה מגיע לאייל חלפון צל"ש, אבל עיסוק שכזה יכול בקלות להפוך למניפסט חברתי צעקני, לא במקרה הזה.

חלפון מודע מאד למורכבות של העיסוק בנושא הזה ומעביר את המסר החברתי והאנושי בצורה יחודית. מתוך מערכת היחסים של שובה ושבוייה עולה מציאות חייו העכורה של השובה, ורצונו להיחלץ מתוך מצבו הכעור שלו.

ההברקה התסריטאית שבבסיס הסרט הזה עושה את ההבדל, החום והאנושיות הנמצאים גם במקומות של כיעור גדול והאמונה בטוב הבסיסי של הישראלים לא נעדרת מן הסרט הזה ובכך קיסמו.

סיפור המשנה של העובדים מן המזרח הרחוק שהחליפו את חזון העובד הציוני בשדות רק מחזק את המסר של הסרט.

סרטו של חלפון הוא בעיטה חזקה בבטן הרכה של האנושיות שלנו והוא קשה לעיתים לצפיה כי לא ידענו שאנחנו כל כך מכוערים.

למרות הכל הסרט משכיל להעביר את המסר שלו באופן שלמרות שאינו נמנע עם הצופה מעימות ישיר הוא גם מציע הרבה מאד חמלה ופיתרון אפשרי של אמונה בטוב.

אורי גבריאל, חיכה אולי לתפקיד הזה כל חייו. נדמה שהוא מצליח לנפץ בסרט הזה כל סטריאוטיפ אפשרי שהיה קיים לגביו בארץ בקרב הצופים. הוא לוקח את דמות הארס טוב הלב למקומות של חמלה אנושית שהיא מעבר לכל מה שהוא פלקטי ומרגש במיוחד בהופעתו בסרט הזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>