הסיפור של אדליין-2015- The Age of Adaline

ונתחיל בוידוי, אין לי שום דבר נגד פנטזיות רומנטיות. נהפוך הוא. אני אוהב שהקולנוע לוקח אותי MV5BMTAzMTQzMTA2MjheQTJeQWpwZ15BbWU4MDk2MTg2MzUx._V1_SX214_AL_למקומות אחרים, פנטזמטיים, בהם למציאות חוקיות אחרת לגמרי ובה כולנו יכולים להיות בעצם די מאושרים על ידי אהבת אמת שתחכה לנו בחיבוק גדול וארוך על פלטפורמת הרכבת או לחלופין לפחות לפגוש בחוצן. זו אחת הסיבות שאני אוהב סרטי מדע בדיוני בדיוק כפי שאני אוהב סרטים רומנטיים, הסיכוי שמי מהם באמת אמיתי, שואף לאפס ולפיכך מפתה כל כך.

הסיכוי להפוך שבוי בחלום רומנטי או בדיוני תלוי בעיקר ברמת המודעות של יוצריו. בעוד שעל סרטי מדע בדיוני להיות אמיצים ומעזים במיוחד על מנת לייצר חוקיות פארללית לזו שבה אנו חיים ובו בעת להמציא ולברוא עולם מחדש, יוצרי דרמות קומיות ורומנטיות צריכים לשכנע אותו שגם לנו בני התמותה יכולים לקרות כל הדברים הטובים האלו שבבסיסם כוכבת קולנוע, [הפעם בלייק לייבלי הנהדרת], שפשוט לא תרצה להניח לנו אף לא לרגע ותתחנן שנחיה אתה לנצח.

הבעיה מתחילה כשיוצרים של סרטים רומנטים מנסים להשוות להם סוג של חשיבות או צידוק אפולגטי שמתוכו יכולה העלילה המופרכת ל"עבוד על באמת בעצם". במקרה דנן, גילה של אדליין שאינו מתקדם או מגיב לפגעי הזמן. אם זה נדמה לכם רעיון דבילי במיוחד, אתם טועים, מדובר דווקא ברעיון מקסים שיכול היה בעזרת ביצוע טוב לתת יצירה רלוונטית, בדומה למשל ל"מקרה המוזר של בנג'מין באטן" בכיכובו של בראד פיט. ההפתעה הטובה במיוחד בסרט הזה היא דווקא בלייק לייבלי, שעושה ואף מצליחה לפרוץ ככוכבת קולנוע של ממש. היא נעימה, אלגנטית ודמותה המיוסרת בשל חוסר היכולת להתבגר והאתגרים ש"בעיה" כזו מביאה איתה לכאורה דווקא עוברים מצויין. יש לה נוכחות כובשת במיוחד והיא משב רוח מרענן. כל מה שמקיף את המאמץ הכנה של לייבלי להפיח רוח חיים בדמות הזו נדון לבעייתיות.

זה מתחיל בוויס אובר החלטי של קריין אלמוני שמסביר לנו מדוע בעצם יכול לקרות ,[מדעית בעצם], שיתכן שגם אנחנו יום אחד נוכל שלא להזדקן לעולם. גם אם מדובר במהתלה על חשבון הצופה, הרי שהיא עשויה רע. לו זה היה חטאו היחיד של הסיפור של אדליין אולי עוד אפשר היה לסלוח לו, אבל מבנה דרמטי שיש בו לכאורה עניין ראשוני הופך אט אט למופרח וטרחני כלל שהדקות עוברות.

יש לא מעט שמות גדולים בסרט הזה בתפקידי משנה, החל בהריסון פורד וכלה באלן בורסטיין וקאתי בייקר- כולם יחדיו גוייסו כנראה לתת איזו תו איכות למה שאמור היה להיות "רוחות של תשוקה" של 2015 אבל ללא הצלחה.

בחלקו השני של הסרט, אתם מתחילים לאבד את הסבלנות במהירות, ורק יופייה עוצר הנשימה והדרך בה כתובה הדמות של אדליין יותירו אתם בעלי עניין וסקרנות שלא ממש תקבל תשובה הולמת לשאלה מדוע בעצם הפך הסיפור הזה לסרט ומה הצפייה בו תרמה לכם.

יש משהו בכוח הכוכבות של לייבלי שכדאי לתת אליו את הדעת, מי שמצליחה לרתק צופים להופעתה גם בסרט שבבסיסו, למרות לא מעט כוונות טובות, לא מצליח להתרומם, סביר להניח שתצליח למשוך את העיין בשובר קופות אמיתי של ממש שיהיה עשוי היטב מכל בחינה פילמאית שהיא.