מזימות זרות-2005-The Interpreter

הסרט הזה הוא אחת ההחמצות הגדולות של ניקול קידמן בעשור שחלף בעיקר על רקע הפוטנציאל הרב שהיה לו להפוך למשמעותי יותר.

מזימות זרות שייך לשורה של סרטים שלא הצליחו להשכיל ולנצל את כוח הפופולאריות של קידמן שהיה בשיאו בשנים שלאחר הופעתה בהאחרים, השעות ומולאן רוז' היו זניחים מבחינת החשיבות האומנותית שלהם והקופתית, בין הכשלונות שלה בעשור הנוכחי ניתן למנות את מכושפת, מצפן הזהב ועוד רבים אחרים. נדמה שקללת האוסקר הידועה לשמצה לא פסחה גם על הכוכבת הגדולה הזו, אשר מתקשה לייצר הצלחה מסחרית ואומנותית בו בעת מאז זכייתה בפרס האוסקר בשנת 2003 עבור תפקידה המצוין, בסרט המשובח, השעות.

אבל מזימות זרות יוצא דופן בין שלל הכשלונות שלה שכן היו לו את כל הסיכויים להפוך לסרט ראוי של ממש ולמרות זאת הוא כשל: החל בכוכב שלצידה שון פן וכלה בבמאי המשובח סידני לומט שחברו לעבודה עימה וכלה בסיפור המסקרן לכאורה שעמד מאחורי המותחן הפושר הזה.

קידמן מגלמת בסרט הזה מתורגמנית, השולטת בניב אפריקאני שמעטים שולטים בו, עובדת היותה עדה לשיחה בה מתוכנן רצח פוליטי הופכת אותה לעדה מרכזית בפרשיית תככים בין לאומית.

הנסיון למצב את הסרט הזה במרכזה של ביקורת חברתית כנגד משטרים אפלים באפריקה, היה הסיכוי והטריגר של הסרט הזה להפוך למשמעותי אבל כמעט כמו תמיד במקרים של הפקות הוליוודיות כבדות, על מנת שלא להרגיז איש נבחר שלטון אפריקאי במדינה שאינה קיימת בעליל בשפת ג'יבריש שגם לה אני מניח שאין קיום ממשי[?].

הגם שלומט הוא אחד מן הבימאים המוערכים בתעשייה האמריקאית שהיו לו נגיעות בסרטים פולטים רבים, הרי שמשהו ביכולת העשיה והאבחנה שלו בקולנוע הפך למיושן והסרט הזה סובל מחוסר היכולת שלו לקחת את הפאן הסיפורי המוסרי של הסרט הזה וללכת איתו עד הסוף.

התוצאה, הגם שהיא שובת לב מהבחינה הויזואלית, מכיוון שהיא מצולמת על רקע בניין האו"ם ובכותלי כתליו בפעם הראשונה, היא סתמית, מייגעת ובעיקר מטילה כובד משקל בלתי אפשרי על שני כוכביו שעושים עבודה נהדרת אך לא מצליחים להציל את הסרט הזה מלטבוע בשיממון של ממש.

הכימיה בין ניקול קידמן, לשון פן המצוין היא הבסיס היחיד של המשיכה עליו נשען הסרט הזה, אבל גם כוכבים גדולים, קצרה לעיתים ידם מלהושיע בהעדר יד בימאי נוכחת ונועזת ותסריט בעל אמירה החלטית.

הגם שהסרט החזיר את ההשקעה הכלכלית שהיתה גלומה בו, הוא היה אכזבה של ממש מבחינת ביצועי הקופה שלו והעניין הרב שעורר טרם צאתו לאקרנים לא מומש.

קידמן רשמה לזכותה עוד סרט פושר שלא יזכר בראש רשימת ההשגים הראויים שלה.

6 תגובות על הפוסט “מזימות זרות-2005-The Interpreter

  1. I am genuinely grateful to the holder of this website who has shared this great article at here.

  2. Hi there just wanted to give you a quick heads up.

    The text in your content seem to be running off the screen in Opera.
    I'm not sure if this is a format issue or something to do with
    web browser compatibility but I thought I'd post
    to let you know. The design and style look great though! Hope you get the issue fixed soon. Many thanks

  3. My spouse and I stumbled over here coming from a different web page
    and thought I might check things out. I like what I see so i am just following you.
    Look forward to exploring your web page repeatedly.

  4. My brother suggested I would possibly like this web site.
    He used to be totally right. This submit truly made my day.

    You cann't consider just how a lot time I had spent
    for this information! Thanks!

  5. Cialis Necesita Receta En Espana Buy Misporstol 200 Pills online pharmacy Cheapeast Direct Isotretinoin Order In Internet Kamagra Interdit En France

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>