ג'ולי וג'וליה-2009-Julie & Julia

לנורה אפרון יש לטעמי שם של בימאית פושרת במיוחד על אף שהיא אחראית לכמה להיטים גדולים כדוגמת יש לך הודעה, נדודי שינה בסיאטל.
אפרון יודעת את נוסחת ההצלחה של צופי הקולנוע בארצות הברית המחפשים דרמות רומנטיות קטנות ומרגשות. היא הצליחה לייצר להיטים קולנועיים רבים אך הם לא עומדים במבחן הזמן ומרביתם, על אף ההצלחה הגדולה שרשמו בקופות נראים היום מטופשים אף עוד יותר מהתקופה בה נחשבו ללהיטים גדולים.

יש ליד הבימוי של אפרון נגיעות סכריניות עד לזרא והרומנטיקה בידיה היא סוג של מעשיית סינדרלה מתמשכת ולא מציאותית.

גם ג'ולי וג'וליה אינו סרט החף מן הפגמים האלו אך למרות הכל הוא הטוב שבסרטיה עד כה.
יחודו של הסרט הזה מתחיל בסיפור שובה הלב שלו. הסרט המבוסס על ספר מצליח שכתבה בלוגרית, שבלוג שכתבה בו תיארה את חוויות הבישול ואת חייה האפרוריים לכאורה אשר החלו לתפוס צבע תוך כדי שהיא מתקדמת במעלה דפי ספר המתוכנים המפורסם של צ'יילד. הפך להצלחה אדירה ויש בסיפור עצמו חן אדיר.

מעבר לזאת הסרט מאכלס אגדה אחת של ממש, מריל סטריפ, וכוכבת עולה בזכות עצמה איימי אדמס. השתיים כבר נפגשו על המסך בספק הקודר והמעולה.
יש למריל סטריפ תחרות אדירה עם עצמה. קריירה אגדתית שנוגעת בכל סוגי העשיה הקולנועית ושורה של סרטים מעולים שצלחו את מבחן הזמן. הגם שסטריפ נהנית מתחייה אדירה, גם בקרב צעירים הנחשפים אליה לראשונה מאז, השטן לובשת פראדה, היא ממשיכה לבחור בקפידה את העשייה הקולנועית שלה גם כשהשנים הקשות של שנות התשעים כבר מזמן מאחוריה.

סטריפ היא נקודת החן של הסרט הזה, המסירות המפורסמת שלה לכל תפקיד והחן האמיתי בו היא מגלמת את דמותה של גורו הבישול האמריקאית, ג'וליה צ'יילד יותירו אתכם מעוררי התפעלות. זוהי אחת מההופעות הטובות ביותר שלה במהלך קריירה זרועה בתפקידים מעולים במיוחד מזה שלושה עשורים ורק זו כבר סיבה טובה של ממש לצפות בסרט הזה.

גם אם הוא מעט ארוך, לא תשתעממו, גם אם הוא מעט סכריני, עדיין יש בו אמת ושמחת חיים מדבקת הכורכת, שוב, אכילה מהנה ובישול באהבת החיים עצמם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>