לאבד את איזייה-1995-Losing Isaiah

במיטב המסורות של הדרמות הגדולות של סוף שנות השמונים ותחילת שנות התשעים, מסורת שהועם זוהרה עם תחילת שנות האלפיים מציג הסרט הזה דילמה מוסרית של ממש.

האלי ברי בתפקיד אם נרקומנית הנאלצת למסור את בנה לאימוץ עקב חוסר יכולתה לתפקד כהורה, משתקמת ותובעת עליו חזקה בחזרה מידיה שלה משפחה שאימצה אותו.

אייזיה, גיבור מעשה המריבה הזו מאומץ על ידי משפחה לבנה חמה ואוהבת המתקשה להיפרד ממנו. בתפקיד אם המשפחה המיוסרת, ג'סיקה לאנג הנקרעת בין אהבתה לילד לבין ההכרה ברצון הכן והאמיתי של אימו הביולוגי ובשינוי האמיתי שעשתה זו האחרונה בחייה.

זהו סיפור חזק וסוחף המבויים ביעילות ונסמך על הופעות מרשימות של כוכביו. אלמנט המתח הגזעי המתקיים בו מוסיף שמן על מיים ומעצים את האפקט הדרמטי שלו.

מבחינות רבות מזכיר הסרט סוג של עיבוד מודרני למשפט שלמה התנכ"י, הוא מאלץ את גיבוריו לבחור בין האגו שלהם לבין הבחירה הערכית הנכונה לילד, שהוא בסופו גיבור הסיפור.

ברמת הסאב טקסט שלו הוא היה ונותר יצירה מעניינת, זהו אחד מן התפקידים המשמעותיים האחרונים של סוף תקופת התהילה המשמעותית של ג'סיקה לאנג וכרטיס הכניסה של הכוכבת הצעירה והמתחילה דאז, האלי ברי במה שהפך להיות כרטיס הכניסה שלה לתפקידים רציניים ומשמעותיים. עד לסרט הזה, נתפסה ברי כיפיפייה ולוהקה בחוסר רצינות, גם אם לפרוייקטים גדולים, לאחריו, כבר הוכר ערכה כשחקנית דרמטית של ממש שאיננה חוששת לקחת על עצמה תפקידים מורכבים ומעיזים. זוהי קפיצה של ממש עבור ברי, ופרידה מעשור של כוכבות ותפקידים משמעותיים עבורה של ג'סיקה לאנג בתפקיד שהולם את מידותיה הרגשיות הגדולות שהפכו אותה למפורסמת כל כך.

הסרט מתמודד באומץ עם סטריאוטיפים רבים של החברה האמריקאית בנושא צבע העור ומהלך בין הטיפות בהצגת הסיפור המורכב הזה, התוצאה מרשימה ויעילה למדי. אולי יותר מדי, נדמה כי לא בכדי כשל הסרט הזה עם צאתו לאקרנים בארצות הברית, המתקשה כמעט תמיד להתמודד עם הדרך בו מציג הקולנוע את המתיחות הגזעית המובנית והקשה בה.

8 תגובות על הפוסט “לאבד את איזייה-1995-Losing Isaiah

  1. Woah! I'm really digging the template/theme of this website.

    It's simple, yet effective. A lot of times it's very hard to get that "perfect balance" between usability and appearance.
    I must say that you've done a superb job with this. In addition, the blog loads
    super quick for me on Internet explorer. Excellent
    Blog!

  2. This is a topic that is near to my heart…
    Best wishes! Where are your contact details though?

  3. Its like you read my mind! You appear to understand so much about this, such as you wrote
    the e book in it or something. I think that you simply could do with a few p.c.
    to pressure the message home a little bit, however other
    than that, this is magnificent blog. An excellent read.
    I will certainly be back.

  4. It's amazing to pay a quick visit this web page and reading the views of all colleagues concerning this article, while I am also eager of getting experience.

  5. I am regular visitor, how are you everybody?
    This article posted at this web page is actually good.

  6. Heya i am for the first time here. I came across this board and I find It really useful & it
    helped me out much. I hope to give something back and aid others like you aided me.

  7. Pretty section of content. I just stumbled upon your website and in accession capital to assert that I
    get in fact enjoyed account your blog posts. Anyway
    I'll be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently quickly.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>