זעקה בחשיכה-1988-a cry in the dark

אין לסרט הזה ערך רב למעט העובדה שהוא סימן פרישה זמנית של כוכבתו מריל סטריפ מעשיה קולנועית למשך שנים אחדות.

מי שהיתה מלכת הדרמות הבלתי מעורערת של שנות השמונים, לא עשתה בחוכמה כאשר לקחה על עצמה עוד סיפור דרמטי בו נאלצה לככב במבטא זר ונוכרי, עשיה בה התמחתה במהלך שנות השמונים כולה, אך הפעם היא עמדה לה לרועץ. הפרודיות אשר נעשו על תפקידה של סטריפ על המבטא האוסטראלי אותו אימצה לצורך הסרט הזה, היו רבות וסימנו את עייפות החומר של הקהל הבין לאומי מן השחקנית המוכשרת הזו ורמזו לה על הצורך להמציא את עצמה מחדש.

במרכז הסרט הזה, המבוסס על סיפור אמיתי, זוג אוסטראלי הנאלץ להתמודד בבית משפט ולהוכיח את חפותו לאחר שהוא נאשם בהעלמות מסתורית של בנם הפעוט במהלך חופשה. הזוג טוען כי העולל נחטף על ידי צבועים מקומיים ואולם מתקשה להוכיח זאת בבית המשפט.

הגם שנדמה היה שזהו עוד סיפור מסוג הסיפורים שסטריפ הצטיינה בסיפורם הרי שהערך ההפקתי הלא גבוה של הסרט הזה [הפקתם של מנחם גולן ויורם גלובוס בחברת קנון זכרונה לברכה] והבימוי השגרתי והמשעם של פרד סקפיסי בתוספת שורה של תפקידים דומים ושיא בחלופת מבטאים אותו השיגה סטריפ זמן קצר לפני כן בזכרונות מאפריקה המשובח, כל אלו חברו נגדה והסרט לא רק שכשל בקופות, אלא זכה אף ללעג.

סטריפ, כמו כל כוכבת גדולה הבינה את הרמז ופרשה לחלוטין למשך זמן רב מעשיית דרמות גדולות דומות, מתוך הבנה שעליה לפנות את מקומה לאחרות ונכנסה לשלב הקומדיות הדלוחות. יעברו שנים עד שתמציא את עצמה מחדש, ובגדול, אבל חשיבותו של הסרט הזניח הזה היא בעיקר בעובדה שהוא מסיים את תום שלטונה כמלכת המבטאים והדרמות של שנות השמונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>